Pages

Wednesday, February 27, 2013

Healthcare Ghost Busting series with Hugh MacLeod / La série d’essais Healthcare Ghost Busting, par Hugh MacLeod

(Le texte français suit.)

Hugh MacLeod
You never know what will cause a chain reaction.

In the past year, I penned a pair of essays for Longwoods Publishing about the “The Ghost of Healthcare Despair”. The essays were well-received and resonated so strongly with Longwoods’ readers that they have invited me to create an entire series focused on “ghost busting” in healthcare.

For each essay in the series, I’ve invited a different co-author to join me as we explore the twists and turns in our healthcare system – with the Ghost of Healthcare Despair, who represents the voice of the cynic, not far behind.

I promise you an exciting and thought-provoking journey as we come to terms with the hard truths about our healthcare system and discover ways to make changes for the better.

Click here to read the essays that have already been released and see what’s yet to come.

Over the next twenty weeks my special guests and I will cover the following leadership and organizational change topics: courage; conditions; fragmentation; alignment; accountability; mindsets; followship; complexity; patient-voice; technology; distraction; empathy; listening; transparency; relationships;  momentum; unification; assets; focus; and strategy.

I invite you to join me and my special guests every week as we undertake this journey together!

As always, I welcome your feedback. Please feel free to contact me personally at hughmacleod@cpsi-icsp.ca.

Cheers,

Hugh MacLeod
CEO, Canadian Patient Safety Institute

-------------------------------------------------------------------------------

Hugh MacLeod
On ne sait jamais ce qui va provoquer une réaction en chaîne.

L’an passé, j’ai rédigé deux textes pour Longwoods Publishing sur le thème du « Fantôme du désespoir en soins de santé ». Ces essais ont été si bien reçus et ont eu un tel impact sur les lecteurs de Longwoods Publishing qu’on m’a invité à concevoir toute une série de textes articulés autour du thème de la « chasse aux fantômes » en soins de santé.

J’ai invité un coauteur différent pour chaque texte, qui m’aide à explorer les coins et recoins de notre système de santé – et où le Fantôme du désespoir en soins de santé, jamais loin derrière, représente la voix du cynisme.

Je vous promets une odyssée passionnante et provocante, qui expose quelques vérités désagréables sur notre système de santé, mais qui vous fera aussi découvrir quelques moyens de le transformer pour le mieux.

Cliquez ici pour lire les essais qui ont déjà été publiés et pour voir ceux qui sont en cours de préparation.

Au cours des vingt prochaines semaines, moi-même et mes invités spéciaux couvrirons un vaste éventail de sujets reliés au leadership et au changement organisationnel : le courage; les conditions; la fragmentation; l’alignement; la responsabilité; les mentalités; faire partie du troupeau; la complexité; la voix des patients; la technologie; les distractions; l’empathie; l’écoute; la transparence; les relations; l’élan; l’unification; les actifs; l’orientation; et la stratégie. Joignez-vous à nous!

Je vous invite donc à vous joindre chaque semaine à moi-même et à mes invités spéciaux pour faire ensemble ce passionnant voyage!

Comme toujours, vos commentaires sont les bienvenus. N’hésitez à m’écrire en personne à hughmacleod@cpsi-icsp.ca.

Cordialement,

Hugh MacLeod
Directeur général, l'Institut canadien pour la sécurité des patients

No comments:

Post a Comment