Thursday, February 23, 2012

The QWQHC Summit is Fast Approaching / Le Sommet de la CQVT-SSQ approche à grands pas

(Le texte français suit.)


Quality Worklife-Quality Healthcare Collaborative 6th Annual Summit

Dear Colleague,

This year's event, entitled Mastering the Art and Science of Healthy Work Environments: Celebrating Successes and Inspiring Future Directions, is being hosted on March 1-2, 2012 at the Sheraton Wall Centre in Vancouver, British Columbia.

Don’t miss the exciting kick off for the 6th Annual Summit with a fireside chat and reception.
This February 29th evening session “The Poet, the Professor, and the Physician: Perspectives on the Art and Science of Creating Caring Workplaces”, features presentations, poetry and lively discussion by:
  • Shane Koyczan, Canadian Poet, Vancouver Olympic Opening Ceremonies 2010
  • John Gilbert, College of Health Disciplines, UBC and Project Lead, Canadian Interprofessional Health Collaborative
  • Andrew Clarke, Executive Director, Physician Health Program of BC
Registration for the reception only is available at $50 per person. Click here for more details and to register.

Other confirmed speakers and workshop presenters for the Summit include:
  • Kristen Cummings, Life-Role Development Group
  • Merv Gilbert and Dan Bilsker, Centre of Applied Research in Mental Health and Addiction, Simon Fraser University 
  • David Goldbloom, Mental Health Commission of Canada
  • Graham Lowe, Graham Lowe Group and author of the new book Creating Healthy Organizations
  • Hugh MacLeod, Canadian Patient Safety Institute
  • Bill Tholl, LEADS Collaborative Consultant and Executive Director of Canadian Health Leadership Network
Registration is still open for the Vancouver Summit but time is running out.
Additional sessions have been added to this year’s event, promising to be the best attended ever! There are now over 100 presenters in the short concurrent sessions. To register and view Summit details, please click here.

To book your hotel accommodations please click here or contact the Sheraton Vancouver Wall Centre Hotel directly at 1-800-325-3535 or 1-604-331-1000 and quote the room block name "QWQHC Summit 2012" to take advantage of the rate of $149.00. The summit guest room rates are available three (3) days prior to and after the summit for those wishing to spend more time in Vancouver.


For more information about the Collaborative, please visit: www.qwqhc.ca

On behalf of our 12 National Partners, we look forward to seeing you and your colleagues at the Summit as we continue to work together to create healthier workplaces!

MAINTENANCE OF CERTIFICATION (MOC)
Attendance at this program entitles certified Canadian College of Health Leaders members (CHE/Fellow) to 1.25 Category II credits for February 29, 2012 + 3.5 Category II credits for March 1-2, 2012 toward their maintenance of certification requirement.

--------------------------------------------------------------------------------

Le 6e Sommet de la Coalition pour la qualité de vie au travail et des soins de santé de qualité (CQVT-SSQ)

Chers collègues,

La conférence de cette année, intitulée Maîtriser l’art et la science des environnements de travail sains: Célébrer les succès et se tourner vers l’avenir, se tiendra les 1er et 2 mars 2012 à L’Hôtel Sheraton Wall Centre, Vancouver (Colombie-Britannique).

Ne ratez pas l’inauguration du 6e Sommet avec une discussion à bâtons rompus et une réception.
Cette session en soirée du 29 février intitulée « Le poète, le professeur et le médecin : l’art et la science de la création de milieux de travail sains » réunira, pour des présentations, de la poésie et des discusions passionantes :
  • Shane Koyczan, poète canadien, Cérémonies d'ouverture des Jeux olympiques de Vancouver de 2010
  • John Gilbert, College of Health Disciplines, UBC et chef de projet, Consortium pancanadien pour l’interprofessionalisme en santé
  • Andrew Clarke, directeur général, Physician Health Program of BC
 Vous pouvez vous enregistrer pour la réception seulement, au prix de 50 $ par personne. Veuillez cliquer ici pour obtenir plus de détails et vous enregistrer.
Voici quelques-uns des conférenciers et animateurs d’ateliers confirmés pour le Sommet :
  • Kristen Cummings, Life-Role Development Group
  • Merv Gilbert and Dan Bilsker, Centre of Applied Research in Mental Health and Addiction, Simon Fraser University 
  • David Goldbloom, Mental Health Commission of Canada
  • Graham Lowe, Graham Lowe Group and author of the new book Creating Healthy Organizations
  • Hugh MacLeod, Canadian Patient Safety Institute
  • Bill Tholl, LEADS Collaborative Consultant and Executive Director of Canadian Health Leadership Network
On peut encore s’enregistrer pour le Sommet de Vancouver mais plus pour très longtemps.
Des sessions supplémentaires ont été ajoutées cette année, ce qui attirera plus de participants que jamais. Il y a maintenant plus de 100 présentateurs dans les courtes sessions simultanées. Pour vous inscrire et obtenir des détails sur le Sommet, veuillez consulter le site Web du Sommet: cliquer ici.

Pour réserver une chambre d’hôtel, veuillez cliquer ici ou téléphoner directement au Sheraton Vancouver Wall Centre Hotel au 1-800-325-3535 ou 1-604-331-1000 en mentionnant la référence de la conférence, « QWQHC Summit 2012 », pour bénéficier du tarif de 149 $. Pour les personnes qui désirent passer un peu plus de temps à Vancouver, ce tarif est également valide 3 jours avant et 3 jours après le Sommet.

Pour toute information complémentaire sur la Coalition, veuillez consulter notre site Web à : www.qwqhc.ca

Au nom de nos 12 partenaires nationaux, nous espérons vous accueillir à Mississauga avec vos collègues au Sommet pour contribuer avec vous à la création de milieux de travail plus sains dans le secteur de la santé.

MAINTIEN DE CERTIFICATION (MDC)
La participation à ce programme compte pour 1.25 crédits de catégorie II pour 29 février 2012 + 3.5 crédits de catégorie II pour 1-2 mars 2012 à l'égard de l'exigence du maintien de la certification à laquelle sont soumis les membres certifiés (CHE/FCCDSS) du Collège canadien des directeurs de services de santé.

No comments:

Post a Comment