Friday, January 31, 2014

National Mentorship Program - Information Session / Programme national de mentorat - Séance d’information

(Le texte français suit.)

National Mentorship Program – Information Session
Webinar - Tuesday, February 25, 2014
2:00 – 2:30 PM Eastern Time

Building professional capacity is the most effective way to ensure that Canadian health leaders change their own organizations and, ultimately, the health system. Mentorship is one way that the College supports its members to continue life-long learning and skill development.

Interested in learning more about the impact that mentorship can have on your career? Join us and hear from two experienced mentors and a mentee as they discuss what mentorship has meant to them, and the impact that it can have on one's personal and professional development. In addition, College staff will provide an overview of the program.

To register for this webinar, please click here. Space is limited.


Presenters:

Barbara Hall, CHE
Vice-President, Person Centered Health
Capital Health

K. Dwight Nelson, CHE
Past President & CEO
Regina Qu'Appelle Health Region

Reece Bearnes, CHE
Director, Medical Services
Eastern Health

Cindy MacBride
Manager, Awards & Sponsorships
Canadian College of Health Leaders

Who should attend:
College members who are interested in mentoring are encouraged to attend this webinar.

Reach your potential
Join the National Mentorship Program by registering at www.cchl-ccls.ca. The College's mentorship program is offered at no cost to all College members, at every stage of their career. Individuals with different levels of experience and varied areas of expertise can become involved in mentoring relationships.

For more information about the mentorship program, or this session, contact Cindy MacBride at mentorship@cchl-ccls.ca or by telephone at 1-800-363-9056 ext. 213.

Certified College members, serving as a mentor or mentee, can earn one MOC I credit for every hour of mentoring.

-------------------------------------------------------------------------------

Programme national de mentorat – Séance d’information 
Mardi 25 février 2014
14 h à 14 h 30, heure de l’Est

L’accroissement de la capacité professionnelle est le moyen le plus efficace de s’assurer que les leaders canadiens du secteur de la santé seront en mesure de changer leurs propres organisations et, en fin de compte, le système de santé. Le mentorat est une façon par laquelle le Collège aide ses membres à poursuivre leur apprentissage et le développement de leurs compétences tout au long de leur carrière.

Séance d’information 
Joignez-vous à nous pour entendre deux mentors d’expérience et un mentoré discuter de ce que le mentorat a représenté pour eux et de l’impact que cette relation peut avoir sur le développement personnel et professionnel d’une personne. En outre, un membre du personnel du Collège donnera un aperçu du programme. La séance se terminera par une courte période de questions et réponses.

Pour vous inscrire, veuillez cliquer ici. Cette séance sera offerte en anglais.

Présentateurs :

Barbara Hall, CHE
Vice-présidente, Soins de santé axés sur la personne
Capital Health

K. Dwight Nelson, CHE
Ancien président-directeur général
Regina Qu’Appelle Health Region

Reece Bearnes, CHE
Directeur, Services médicaux
Eastern Health


Cindy MacBride

Gestionnaire, Programme de prix et commandites
Collège canadien des leaders en santé

Qui devrait assister à la séance :
Les membres du Collège qui envisagent de devenir des mentors sont encouragés à y assister.

Atteignez votre potentiel
Participez au Programme national de mentorat en vous inscrivant à www.cchl-ccls.ca. Ce programme est offert sans frais à tous les membres du Collège, quelle que soit l’étape à laquelle ils se trouvent dans leur carrière. Des personnes ayant des niveaux d’expérience et des domaines d’expertise différents peuvent s’engager dans des relations de mentorat.

Les membres certifiés du Collège qui servent de mentors ou qui sont des mentorés peuvent gagner un crédit de MDC de la catégorie I par heure de mentorat.

No comments:

Post a Comment