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Friday, May 30, 2014

Healthcare Management Forum: Spring 2014 feature article abstract / Forum Gestion des soins de santé: Résumé de l’article de fonds du printemps 2014

(Le texte français suit.)

Creating and sustaining value: Building a culture of continuous improvement
Saleem Chattergoon, MBA, BASc, Shelley Darling, MHA, BHSci, CHE, Rob Devitt, MHA, BA (Honours), CHE, Wolf Klassen, MHSc, BComm, CHE

In 2011, the Toronto East General Hospital (TEGH) began its journey towards developing a culture of continuous improvement. TEGH evolved to an organization-wide improvement system through a commitment to fiscal responsibility, practical innovation, team-based performance management, and daily management systems.

This culture enabled the TEGH to achieve the lowest Emergency Department wait times for admitted patients in its local health integration network and reduce length of stay for patients with chronic obstructive pulmonary disease by 46%.

Watch Saleem Chattergoon discuss how measurement and evidence-based decision-making lead to decreased wait times and a reduction in the length of stay at the Toronto East General Hospital emergency department.

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Créer et maintenir de la valeur : instaurer une culture d'amélioration continue

Saleem Chattergoon, MBA, BScA, Shelley Darling, MGSS, BHSci, CHE, Rob Devitt, MGSS, BA spécialisé, CHE, Wolf Klassen, MHSc, BComm, CHE

En 2011, le Toronto East General Hospital (TEGH) a entrepris de mettre sur pied une culture d'amélioration continue. Il a fini par adopter un système d'amélioration dans l'ensemble de son organisation grâce à son engagement envers la responsabilité financière, l'innovation pratique, la gestion du rendement des équipes et les systèmes de gestion quotidienne.

Grâce à cette culture, le TEGH se targue du temps d'attente le moins long du réseau local d'intégration des services de santé à la salle d'urgence pour les patients admis et a réduit de 46 % le séjour hospitalier des patients atteints d'une maladie pulmonaire obstructive chronique.

Regardez Saleem Chattergoon expliquer comment le mesure du rendement et la prise de décisions fondées sur des données probantes ont permis de réduire les temps d’attente et la durée du séjour à la salle d’urgence du Toronto East General Hospital.

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